کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی: کودک شما چه عادت هایی دارد؟ بخش 2 از 3

گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج ادرس گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج درمان لکنت زبان در کرج , بهترین

کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی: کودک شما چه عادت هایی دارد؟ بخش 2 از 3چه عاملی سبب بروز عادت می شود؟

چرا انگشت پسر شما در دهانش است، و یا چرا معمولاً دست دختراتان توی موهایش است و آنها را می پیچاند؟ کارشناسان اذعان می کنند که مطمئن نیستند که چه چیزی دقیقاً سبب بروز یک عادت در کودک می شود. اما عادت یک رفتار آموخته شده می باشد که معمولاً یک نتیجه ی مثبت برای کودک فراهم می کند.

عادت ممکن است به عنوان یک سرگرمی برای کودک در مواقعی که بی حوصله است و یا به عنوان مکانیسم مقابله ایی کودک برای تسکین اضطراب و استرس باشد.

اگر کودک خود را در حال ناخن جویدن یا مو پیچاندن دیدید، سعی کنید به یاد بیاورید که کودک شما جدیداً تجربه ی استرس زا یی داشته است یا نه. اگر چنین است باید بدانید که ممکن است او از اینکار برای از بین بردن تنش، (همانطور که شما از سالن ورزش برای مقابله با تنش ها استفاده می کنید) استفاده کند.

از سوی دیگر، بعضی از بچه ها ممکن است از عادتها زمانی که آرام هستند استفاده کنند، مثل زمانی که به خواب می روند، یا زمانی که بی سرو صدا به موسیقی گوش می دهند.

در نوزادان، مکیدن انگشت شست، یک رفتار خود آرامی است که ارتباط لذت بخشی با غذا خوردن و رفع گرسنگی دارد. پس از آن ممکن است به دلیل این احساس مثبت در دوران کودکی نیز ادامه داشته باشد.

ناخن جویدن کودک شما، ممکن است آینه ایی باشد برای شما که اینکار را می کردید. آیا شما ناخن می جویدید؟ مطالعات نشان می دهد که ناخن جویدن ممکن است با وراثت خانوادگی و ژنتیک ارتباط قوی داشته باشد.

ادامه مطلب  اسم و آدرس بهترین کلینیک کاردرمانی در منطقه 4 شهرداری کرج

با این حال، دیگر کودکان ممکن است از این عادت ها برای جلب توجه والدین استفاده کنند. اگر کودکان احساس کنند که والدین آنها را نادیده می گیرند، ممکن است این رفتار آزاد دهنده را انجام دهند، زیرا می دانند که این کار آنها واکنش پدر و مادر و تحریک آنها برای اینکه کودک را ببینند به همراه خواهد داشت.

🍄 مقابله با عادات کودکان

خبر خوب اینکه بیشتر عادات بعد از مدتی معمولاً وقتی کودک به مدرسه می رود، ناپدید می شوند، برای اینکه کودک زمان مورد نیاز برای آن و رشد آن را ندارد.

اما اگر شما فکر می کنید، زمان آنست که به کودک برای متوقف کردن آن کمک کنید، به مراحل زیر توجه کنید:

● آرام باشید، اگر می خواهید درباره این رفتار و چرایی رفتاری که دوست ندارید، بدانید.

این رویکرد می تواند برای کودکان 3 یا 4 سال کمک کند تا در مورد این مشکل آگاهی خود را افزایش دهید. گاهی اوقات شما به کودک می گویید: «من دوست ندارم ناخن هایت را می جوی». به نظر نمی رسد این سبک برخورد مناسب باشد. آیا شما سعی دارید از این رفتار جلو گیری کنید؟ مهمترین نکته این است که دفعه ی بعد که این رفتار را دیدید، سرزنش نکنید، سخنرانی نکنید. مجازات، تمسخر، انتقاد ممکن است احتمال تکرار این رفتار را افزایش دهد.

● کودکتان را در روند ترک عادت دخالت دهید.

اگر کودک 5 ساله ی شما با گریه از مهد کودک به خانه می آید برای اینکه کودکان دیگر او را به خاطر شست مکیدن مسخره کرده اند، درک کنید که او با این روش از شما کمک می خواهد. والدین می توانند از کودکان خود بپرسند که فکر میکنی برای جلوگیری از عادت چه کاری می توان کرد یا چرا می خواهی این عادت را ترک کنی؟ پس بیا با کمک هم این عادت های ناخواسته را متوقف کنیم.

ادامه مطلب  گفتاردرمانی در محله اصفهانیها

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی انابد
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی باجگیران
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی باخرز
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی بار (نیشابور)

Related posts