کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی: تکالیفی برای والدین و دانش اموزان با اختلال بیش فعالی/نقص توجه بخش هفتم (پایانی)

آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج گفتار درمانی کودکان در منزل , بهترین کرج کلینیک گفتار درمانی , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان , بهترین کرج گفتار

کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی: تکالیفی برای والدین و دانش اموزان با اختلال بیش فعالی/نقص توجه بخش هفتم (پایانی)
– بی دقتی به فریادهای آنها: خواسته‌های توام با داد و فریاد او را با نه جواب دهید تا متوجه شود با این روش کارش پیش نمی‌رود و باید قوی باشد و از راهش وارد بشود و خواسته هایش را درست و منطقی عنوان کند.

♻10- خواسته هایمان را آسان و راحت با بچه‌ها مطرح کنیم: خواسته هایمان را مشخص و ساده با اونها در میان بگذاریم و تفکراتشان را در یک گذرگاه مثبت قرار بدهیم و حتی المقدور از به کار بردن جملات منفی پرهیز کنیم.

♻11- به آن‌ها مهلت و مسئولیت بدهیم: اجازه بدهیم در راه رشد مسئولیت رفتارش را خودش بپذیرد. کم‌تر در این زمینه در کارش دخالت کنیم و بخواهیم به حرفهای ما کامل گوش کند او باید تجربه امورات خودش را ببیند تا خودش به نتایجی منطقی برسد.

♻12- یکبار بگوئید و مهلت اجرا بدهید: انتقاد دائم منطقی نیست و سبب خسته شدن خودتان می‌گردد پس یاد گیری را در قالب بازی به او بیاموزید و اهمیت این بازی را به او گوش زد کنید.

♻13- برای او اهمیت قائل شوید تا بفهمد فرد با اهمیتی است: با واگذار کردن امورات ساده خانه به وی او را در امور خانه سهیم کنید تا او نقش خود را بعنوان یک فرد اساسی و مهم در خانواده احساس کند سپردن امورات بدون خطر خانه به آن‌ها سبب می‌شود که:

الف) او تبدیل به فردی مسئولیت پذیر گردد
ب) اعتماد بنفس در او به وجود آید.
ج) کمک خوبی برای ما میشود.

ادامه مطلب  کلینیک جامع توانبخشی در کرج:روان شناسی شخصیت

♻14- بگذارید از حقش دفاع کند: می‌بایست در زندگی برای او موقعیتهایی را مهیا آوریم که از حقوق خودش دفاع کند و درک کند که جایگاهش و حد و مرز حقش کجاست.

♻15- امورات پویا و در حال حرکت به آن‌ها بسپاریم: کارهایی به آن‌ها بسپاریم که دائماً در حرکت باشند (مثل آوردن لوازم، پیغام بردن و …) در موقع کار یا درس به آن‌ها مهلت عوض شدن جا بدهیم و از حرکت آن‌ها خسته نشویم.

♻16- اجازه انجام بازی با دستانشان را به آن‌ها بدهیم: وقتی زمان گوش کردن به صحبتها یا درس خواندن است اجازه بدهیم با دستان خود کارهایی انجام دهند (مثل بازی با مداد یا خودکار، تا کردن ورق، ضربه زدن به توپ با دست و پا و …) تا انرژی مضاعف آن‌ها همزمان تخلیه شود.

♻18- لبخند هدیه شما به او باشد: با هر ترفندی که میتوانید با او شوخی کنید (شوخی‌های ساده) تلاش کنید لبخند را به او هدیه کنید که همین کار به ظاهر ساده سبب کاهش تنش‌های روانی و کشمکش‌های درونی وی میشود.

♻18- رفتارهای درستش را تحکیم کنید: امورات خوبش را بزرگ نمایی کنید و تلاش نمایید به او بیاموزید که همه چیز در سایه آرامش و منطق بدست میآید، رفتار‌های مناسبش را بی پاداش نگذارید تا برای تکرار این رفتار اهرم خوشایندی را حس کند.

♻19- به او نشان بدهید چه توقع رفتاری از او دارید: وقتی کودکان اگاه باشند که پدر و مادر از آن‌ها چه توقع رفتاری دارند و ما نیز خواسته‌های آن‌ها را درک کنیم.

وقتی آن‌ها پیشگویی عکس العمل ما را در برابر رفتارشان بتوانند حدس بزنند توانایی دارند رفتار خود را گزینش و انتخاب کنند و ما نیز مطمئناً می‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم.

ادامه مطلب  کسب عنوان اعتبار کامل مرکز مطالعات

♻20- روش رفتارتان را در برابر نامطلوب رفتاری او دگرگون کنید و تنبیه‌های معقول در نگاه بگیرید: در مقابل بچه هایتان از تنبیه هایی بهره جویی کنید که به آن‌ها بیاموزد که در مقابل اعمال و رفتارشان مسئول اند کودکان با تنبیه‌های معقول به خوب زندگی کردن ترغیب می‌شوند این تنبیه‌ها توانایی دارند شامل محدود کردن و کوتاه کردن زمان‌های بیرون بودنشان باشد. از یاد نبرید زمانی از دستشان عصبانی هستید بهیچوجه آن‌ها را تنبیه نکنید.

هر عملی که میشود انجام بدهیم تا کمکی به رشد اعتماد بنفس آنها باشد، اجازه بدهیم امورات شخصی خود را با نظارت نا محسوس ما خودشان انجام دهند و از این کار‌ها لذت ببرند و بفهمند که درحال رشد هستند.

بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی مشکین‌دشت
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی نظرآباد
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی هشتگرد
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان آبدانان
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی شهرستان ایلام

Related posts