کلینیک تخصصی توانبخشی سیاوش عطایی:به حالات روحی دانشآموزان بیشتر توجه کنید
اگر دانشآموزی دچار افسردگی شده است و یا حس میکنید حال خوبی ندارد، بعد از کلاس با او صحبت کنید. در هنگام سؤال کردن به چشمهایش خیره نشوید. اگر تمایل نداشت در مورد مشکلش صحبت کند، اصرار نکنید، مگر اینکه مطمئن شوید مشکل بسیار جدی است. فقط بگویید که احساس کردهاید، کمی گرفته است. بحث را ادامه ندهید و سراغ کار خود بروید. همین قدر که دانشآموز احساس کند مورد توجه شما قرار گرفته است، کافی است.
💧توجه معلم به دانشآموز حس خوبی را در او ایجاد میکند و باعث میشود با تلاش و انگیزهی بیشتری سر کلاس حاضر شود. اما اگر احساس کند معلم اصلا متوجه تغییر حالت روحی او نمیشود، دچار سرخوردگی میشود و انگیزهاش را برای درس خواندن و حضور در کلاس از دست میدهد.
💧گاهی معلم میتواند با توجه به شرایط، قوانین و اصول کاری خود را تغییر دهد. این کار موجب افزایش اعتماد دانشآموزان به معلم میشود. وظیفهی معلم پیدا کردن مشکل و تلاش برای رفع آن است (حتی اگر فکر میکنید دانشآموز هیچ مشکلی ندارد و فقط تنبلی میکند). به دانشآموزی که تکالیفش را انجام نداده است، فرصت بیشتری بدهید و کمی موضوع تحقیق را سادهتر و یا میزان تکالیف را کمتر کنید. گاهی کمی انعطاف لازم است، اما باید این موضوع را برای دانشآموزان توضیح دهید که قرار نیست همیشه این اتفاق بیفتد.
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی ورنامخواست
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی ونک (اصفهان)
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی هرند
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی وزوان
بهترین کلینیکهای گفتاردرمانی آسارا